- Затухающие «Bounce» expressions в AE
- Разнообразные «bounce» выражения в After Effects.
- Inertial Bounce.
- Decay Bounce.
- Better Bounce.
- Баскетбольный мяч.
- After Effects почему не двигаются точки анимации на таймлайне?
- Затухающие «Bounce» expressions в AE
- Разнообразные «bounce» выражения в After Effects.
- Inertial Bounce.
- Decay Bounce.
- Better Bounce.
- Баскетбольный мяч.
- Creating Bouncing Text in Adobe After Effects
- How to Create Bouncing Text in After Effects [3 Ways]
- Method 1: Create Bouncing Text in After Effects using Animator
- Method 2: Create Bouncing Text in After Effects using Expressions
- animoplex / InertialBounce.jsx
Затухающие «Bounce» expressions в AE
Автор: Никита Шилов Дата 12 Марта 2012 . Написано Учебные материалы — Adobe After Effect
Разнообразные «bounce» выражения в After Effects.
Золотое правило: «Чем анимация «натуральней», тем она лучше выглядит в целом.» Добится этой «натуральности» (то есть создать условия, для имитации законов физики — отскоков, инцерции и пр.), можно разными путями. Но создавать все это с помощью ключей очень утомительно. В этом нам помогут выражения, и в данной статье рассмотрим выражения «bounce» типа.
Inertial Bounce.
Очень распространенный эффект «отскока», который можно записать в виде выражения:
Где, amp — амплитуда отскока, freq — частота, decay — затухание
Элемент к которому необходимо привязать данный экспрешн,переводим в 3д слой. Затем перемещаем его anchor point в то место, где будет его «центр тяжести», то есть откуда будет идти вращение. В моем случае это самый верх слоя (текст). Также создаем ключи вращения (в моем случае X rotation от 90 до 0) и в этот X rotation дописываем выражение Inertial Bounce. Также можете создать свет (Light) в композиции для еще более натурального вида анимации.
Decay Bounce.
Еще один вид отскока, на этот раз «от земли». Со следующим выражением:
veloc = thisComp.layer(«Control Layer»).effect(«velo control»)(«Slider»);
amplitude = thisComp.layer(«Control Layer»).effect(«amplitude control»)(«Slider»);
decay = thisComp.layer(«Control Layer»).effect(«decay control»)(«Slider»);
Проблема в том, чтобы использовать данное выражение необходимо создать дополнительный Null Object (или solid слой), назвать его как «Control Layer». Затем применить к ниму 3 фильтра Slider control, и назвать каждый как «velo control», «amplitude control», «decay control». Поставить у них значения -200,-200 и 4, соответственно. Кстати эти значения регулируют скорость (velo), амплитуду (amp) и затухание (decay) отскока. Затем на объект к которому необходимо сделать данный отскок, применяем выражение на параметр Position.
Better Bounce.
Очень простое выражение, которое можно записать в виде:
freq = effect(«bounce — frequency»)(«Slider»); //oscillations per second
amplitude = effect(«bounce — amplitude»)(«Slider»);
decay = effect(«bounce — decay»)(«Slider»);
Это выражение можно добавить к любому из параметру transform, главное аккуратнее подбирайте частоту отскока (freq) так как оно основано на fps проекта.
Баскетбольный мяч.
Еще одно популярное выражение имитирующее отскок баскетбольного мяча. Выражение к позиции следующее:
Vy0 = 500; //initial y velocity (pixels/second)
Vx0 = 100; // initial x velocity (pixels/second)
g = 2500; // gravity (pixels/second/second)
Источник
After Effects почему не двигаются точки анимации на таймлайне?
Before changing a keyframe, make sure that the current-time indicator is positioned over an existing keyframe. If you change the value of a property while the current-time indicator is not in an existing keyframe, After Effects adds a new keyframe. However, if you double-click on a keyframe to change it, the position of the indicator for the current time is neither relevant nor relevant when you change the interpolation method of a keyframe.
Move the current time indicator to the keyframe time. The property value is displayed next to the property name where you can edit it.
Right-click (Windows) or Control-click (Mac OS) the keyframe. The keyframe value is displayed at the top of the context menu that appears. If necessary, select Edit Value to edit the value.
In Layer Bar mode, hover over a keyframe to see the time and value of the keyframe.
Hover over a keyframe in the Graphics Editor to see the layer name, property name, time, and keyframe value. Hover over a segment between keyframes to view information at any time.
In Layer Bar mode, click a keyframe to view the keyframe time and interpolation method in the info window.
In the graphics editor, click a keyframe or a segment between keyframes to display the minimum and maximum values for a property and the current speed in the info window.
Alt-click (Windows) or Option-click (Mac OS) two keyframes in Layer Bar mode to see the duration between them in the Info window.
thank you answering and asking this quuestion
i have had this same problem
Источник
Затухающие «Bounce» expressions в AE
Автор: Никита Шилов Дата 12 Марта 2012 . Написано Учебные материалы — Adobe After Effect
Разнообразные «bounce» выражения в After Effects.
Золотое правило: «Чем анимация «натуральней», тем она лучше выглядит в целом.» Добится этой «натуральности» (то есть создать условия, для имитации законов физики — отскоков, инцерции и пр.), можно разными путями. Но создавать все это с помощью ключей очень утомительно. В этом нам помогут выражения, и в данной статье рассмотрим выражения «bounce» типа.
Inertial Bounce.
Очень распространенный эффект «отскока», который можно записать в виде выражения:
Где, amp — амплитуда отскока, freq — частота, decay — затухание
Элемент к которому необходимо привязать данный экспрешн,переводим в 3д слой. Затем перемещаем его anchor point в то место, где будет его «центр тяжести», то есть откуда будет идти вращение. В моем случае это самый верх слоя (текст). Также создаем ключи вращения (в моем случае X rotation от 90 до 0) и в этот X rotation дописываем выражение Inertial Bounce. Также можете создать свет (Light) в композиции для еще более натурального вида анимации.
Decay Bounce.
Еще один вид отскока, на этот раз «от земли». Со следующим выражением:
veloc = thisComp.layer(«Control Layer»).effect(«velo control»)(«Slider»);
amplitude = thisComp.layer(«Control Layer»).effect(«amplitude control»)(«Slider»);
decay = thisComp.layer(«Control Layer»).effect(«decay control»)(«Slider»);
Проблема в том, чтобы использовать данное выражение необходимо создать дополнительный Null Object (или solid слой), назвать его как «Control Layer». Затем применить к ниму 3 фильтра Slider control, и назвать каждый как «velo control», «amplitude control», «decay control». Поставить у них значения -200,-200 и 4, соответственно. Кстати эти значения регулируют скорость (velo), амплитуду (amp) и затухание (decay) отскока. Затем на объект к которому необходимо сделать данный отскок, применяем выражение на параметр Position.
Better Bounce.
Очень простое выражение, которое можно записать в виде:
freq = effect(«bounce — frequency»)(«Slider»); //oscillations per second
amplitude = effect(«bounce — amplitude»)(«Slider»);
decay = effect(«bounce — decay»)(«Slider»);
Это выражение можно добавить к любому из параметру transform, главное аккуратнее подбирайте частоту отскока (freq) так как оно основано на fps проекта.
Баскетбольный мяч.
Еще одно популярное выражение имитирующее отскок баскетбольного мяча. Выражение к позиции следующее:
Vy0 = 500; //initial y velocity (pixels/second)
Vx0 = 100; // initial x velocity (pixels/second)
g = 2500; // gravity (pixels/second/second)
Источник
Creating Bouncing Text in Adobe After Effects
Benjamin Arango
Sep 13, 2021• Proven solutions
The modern age is an age of animations and visual effects. Gone are the days of static texts. You can create exquisite Bouncing texts with breathtaking animations.
Bouncing texts will help you get your message through by making your content more engaging and user friendly. In this tutorial, we will go over three methods of creating Bouncing texts with After Effects in detail. If you don’t want to spend time learning and start using Bouncing texts right away, you can use some free bouncing text presets as well.
How to Create Bouncing Text in After Effects [3 Ways]
Firstly, you need to open a new composition open. Then,
- Select the horizontal type tool
- Type your text
- Format text e.g. size, align, font, etc.
Method 1: Create Bouncing Text in After Effects using Animator
We will now learn to animate text using the animator. After you have finished formatting your text, do the following,
- Click the toggle on the left of your text then click on the animate button. A menu will pop up.
From the menu, choose the position option. The other options are for other types of animations such as rotations, skew, etc. Feel free to experiment with these options later on.
- Now let’s work with the animator 1 layer which controls the text animations. This is the first position of our text.
With this layer selected, press ctrl+D on your keyboard. This will duplicate animator 1 and create animator 2. Animator 2 will handle the second position of our text.
- Now select animator 1 again. In the position tab, there are (x,y) coordinates for the text. Type in a suitable coordinate for your project to move the text up or down.
- Now go to animator 2. In the position tab, input the negative value of your previous (x,y) coordinates because they must add to zero so that the text is centered.
- Select the range selector tab in animator 2. Then go to offset. Add a keyframe at 0s with offset value 0% and another one at 2s with 100% (you can change it up according to your project). This will allow us to animate from animator 1 to 2.
- Click the toggle for the advanced tab below the offset. Then select shape and change it to triangle (or any other preferred shape).
- Change ease high to 100% to fix the animation position (or try other values to get a suitable position).
- Create animator 3 using ctrl+D while selecting animator 2. Change the (x,y) coordinate in position to (0,70). Change both the ease high and ease low values to 50%.
- Use the mouse to select multiple keyframes at once and change the position of the keyframes until the bouncing effect looks good.
Congratulations! You just made a bouncing text in After Effects. But this is not the only way you can make Bouncing text in AE. Try the other options and make the right Bouncing text for your project.
Method 2: Create Bouncing Text in After Effects using Expressions
Expressions allow you to control pretty much every aspect of your Bouncing text. They can get complicated at times because they use scripts. But today we will go through how you can make a simple Bouncing text using Expressions. Format your text as stated above then,
- Click S on your keyboard while selecting the text layer. This will open the scale tab. Add a keyframe at 0.3s with 100% scaling. Next, add a keyframe at 0s with 300% scaling.
- While holding alt key (or command key on a MAC) on your keyboard click the stopwatch icon next to the scale tab. This opens up the Expressions option where we can type our script. Don’t worry, you won’t need to learn to write scripts. Scripts are widely available on the internet. For now, just copy and paste the one below,
Источник
animoplex / InertialBounce.jsx
// Inertial Bounce — Created by Animoplex: www.animoplex.com |
// Original Version: http://www.graymachine.com/top-5-effects-expressions/ |
// Modified expression for a smoother bounce effect and easier editing. Use this on any property with two keyframes to get a nice bounce effect that is based on velocity of the value change. Perfect for a scale from 0 to 100 or a speedy rotation that needs some extra life. Adjust amp, freq and decay values to tweak the effect. Amp is intensity, freq is bounces per second, and decay is the speed of decay, slow to fast. |
// Full Tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=653lxeVIyoo |
amp = 5.0 ; freq = 2.0 ; decay = 4.0 ; |
n = 0 ; |
if ( numKeys > 0 ) < |
n = nearestKey ( time ) . index ; |
if ( key ( n ) . time > time ) |
> |
if ( n == 0 ) < |
t = 0 ; |
> else < |
t = time — key ( n ) . time ; |
> |
if ( n > 0 && t 1 ) < |
v = velocityAtTime ( key ( n ) . time — thisComp . frameDuration / 10 ) ; |
value + v * ( amp / 100 ) * Math . sin ( freq * t * 2 * Math . PI ) / Math . exp ( decay * t ) ; |
> else < |
value ; |
> |
You can’t perform that action at this time.
You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session.
Источник