Установка мода
Установка [ ]
Правильная установка занимает всего три шага:
1. Распаковать архив
2. Извлечь оттуда все файлы по адресу C:\Users\Имя пользователя\Documents\Paradox Interactive\Europa Universalis IV\mod (если папки mod нет, то создайте её)
3. При запуске игры в появившемся окне в колонке «Mod» выбрать «ETRus»
Также есть видео по установке мода:
Советы [ ]
Также есть несколько советов по установке и использованию мода и инструментов:
1. На карте неправильно расположены страны (Мин в Африке, Ойраты в Сибири). Решение: Почистите кэш. Сделать это нужно так: удалите все папки в Мои документы/Paradox Interactive/Europa Universalis 4, кроме mod, dlc signature, settings и сейвов/скриншотов. Если не помогло, то внимательно прочитайте установку мода.
2. Лаунчер не видит мод. Решение: Установите мод в Мои документы/Paradox Interactive/Europa Universalis IV/mod. Установите не сам архив с модом, а только то что в нем расположено
3. Вылетает на загрузке флагов. Решение: Установите мод в Мои документы/Paradox Interactive/Europa Universalis IV/mod.
6. Игра на английском после установки мода. Решение: 1) Переходим в директорию C:\Users\*****\Documents\Paradox Interactive\Europa Universalis IV. 2) Открываем файл settings.txt 3) Во второй строке есть единственный параметр language , изменяем его на l_russian. Вот так должна выглядеть вторая строка : language=»l_russian».
7. Вылетает через какое-то время. Решение: Слабый компьютер.
8. На какую версию игры пойдет мод? Ответ: 1.15.x
9. Как почистить кэш? Ответ: Удалите все папки в Мои документы/Paradox Interactive/Europa Universalis 4, кроме mod, dlc signature, settings и сейвов/скриншотов.
10. Мод не работает с русификатором. Решение: Отключайте русификатор.
12. Не работает русская клавиатура. Решение: Включайте другую версию.
13. Как запускать русскую клавиатуру? Ответ: Запустите русскую клавиатуру, а после игру.
14. В контакте пишутся непонятные символы. Решение: Отключите русскую клавиатуру.
15. Мод будет работать с другими глобальными модами? Ответ: Вероятнее всего нет.
16. Установил мод со стима, а он не работает. Решение: Качайте вручную отсюда https://vk.com/topic-91316754_32414290
17. Я чайник и не понял как установить мод. Решение: https://www.youtube.com/watch?v=3YMKk9k9Uug
18. Игра вылетает 1 января. Решение: Отключите автосохранение.
19. Пойдет ли мод, если игра скачена не со стратегиума? Ответ: Может не пойти, качайте со стратегиума, работоспособность проверена.
20. Вылетает с ошибкой: runtime error microsoft visual c++ runtime library. Решение: Обновите Microsoft Visual C++ до последней версии. Откуда скачать ищите сами.
21. Ответа на мой вопрос нету в этом списке. Решение: Пишите сюда: https://vk.com/topic-91316754_31499232
24. Все флаги в игре черные. Решение: Аналогично, что и в пункте №1
25. Пишет Failed to create a graphics device, когда заходишь в игру Решение: Установите новейшие драйвера на видеокарту на сайте производителя Если каких либо вопросов здесь нет, то пишите в комментарии к этому посту
Источник
Установка мода
Установка [ ]
Правильная установка занимает всего три шага:
1. Распаковать архив
2. Извлечь оттуда все файлы по адресу C:\Users\Имя пользователя\Documents\Paradox Interactive\Europa Universalis IV\mod (если папки mod нет, то создайте её)
3. При запуске игры в появившемся окне в колонке «Mod» выбрать «ETRus»
Также есть видео по установке мода:
Советы [ ]
Также есть несколько советов по установке и использованию мода и инструментов:
1. На карте неправильно расположены страны (Мин в Африке, Ойраты в Сибири). Решение: Почистите кэш. Сделать это нужно так: удалите все папки в Мои документы/Paradox Interactive/Europa Universalis 4, кроме mod, dlc signature, settings и сейвов/скриншотов. Если не помогло, то внимательно прочитайте установку мода.
2. Лаунчер не видит мод. Решение: Установите мод в Мои документы/Paradox Interactive/Europa Universalis IV/mod. Установите не сам архив с модом, а только то что в нем расположено
3. Вылетает на загрузке флагов. Решение: Установите мод в Мои документы/Paradox Interactive/Europa Universalis IV/mod.
6. Игра на английском после установки мода. Решение: 1) Переходим в директорию C:\Users\*****\Documents\Paradox Interactive\Europa Universalis IV. 2) Открываем файл settings.txt 3) Во второй строке есть единственный параметр language , изменяем его на l_russian. Вот так должна выглядеть вторая строка : language=»l_russian».
7. Вылетает через какое-то время. Решение: Слабый компьютер.
8. На какую версию игры пойдет мод? Ответ: 1.15.x
9. Как почистить кэш? Ответ: Удалите все папки в Мои документы/Paradox Interactive/Europa Universalis 4, кроме mod, dlc signature, settings и сейвов/скриншотов.
10. Мод не работает с русификатором. Решение: Отключайте русификатор.
12. Не работает русская клавиатура. Решение: Включайте другую версию.
13. Как запускать русскую клавиатуру? Ответ: Запустите русскую клавиатуру, а после игру.
14. В контакте пишутся непонятные символы. Решение: Отключите русскую клавиатуру.
15. Мод будет работать с другими глобальными модами? Ответ: Вероятнее всего нет.
16. Установил мод со стима, а он не работает. Решение: Качайте вручную отсюда https://vk.com/topic-91316754_32414290
17. Я чайник и не понял как установить мод. Решение: https://www.youtube.com/watch?v=3YMKk9k9Uug
18. Игра вылетает 1 января. Решение: Отключите автосохранение.
19. Пойдет ли мод, если игра скачена не со стратегиума? Ответ: Может не пойти, качайте со стратегиума, работоспособность проверена.
20. Вылетает с ошибкой: runtime error microsoft visual c++ runtime library. Решение: Обновите Microsoft Visual C++ до последней версии. Откуда скачать ищите сами.
21. Ответа на мой вопрос нету в этом списке. Решение: Пишите сюда: https://vk.com/topic-91316754_31499232
24. Все флаги в игре черные. Решение: Аналогично, что и в пункте №1
25. Пишет Failed to create a graphics device, когда заходишь в игру Решение: Установите новейшие драйвера на видеокарту на сайте производителя Если каких либо вопросов здесь нет, то пишите в комментарии к этому посту
Источник
Europa Universalis 4 «ETRus MOD для версии 1.28»
Русская версия модификации Extended Timeline. Собственно говоря то же самое что и в Extended Timeline, только в более отполированным виде: меньше багов, вылетов, более корректные границы стран. Сотни новых стран и десятки новых сценариев, новые ивенты, религии, культуры. Также как и в Extended Timeline здесь играть можно до 9999 года без каких либо ограничений. Но главная особенность Этруса заключена в его локализации, мод и прилагающие файлы переведены на русский язык.
Данный мод находиться в разработке и его создали имеют у себя в головах кучу амбициозных идей, но как и любой мод, этот мод не идеален и имеет баги и недоработки. Некоторые связаны с русификацией, из-за чего существуют провинции чьё название отображается в виде их порядкового номера (prov1425 *пример*) или некоторые провинции просто не переведены и имеют английское название. Также лично мне не понятно что за ужас творится в сценарии 1792 года, где смута на Руси никогда не кончалась, Франция представляет собой компот из раздробленных королевств, США не умеют колонизировать земли а Византия и вовсе не прекращала своего существования
В остальном мод играбелен, хотя и чувствуется «сырость» геймплея с этим модом, словно мозг на подсознательном уровне ,несмотря на то что он уже абстрагировался от всего, понимает недоработанность этого проекта
1. Распаковать архив
2. Распакованные папки перекинуть по адресу C:\Users\*пользователь*\Documents\Paradox Interactive\Europa Universalis IV\mod\
2.1 Если в папке «Europa Universalis IV» нет папки «mod», то создать таковую
2.2 Для мода не требуются русификаторы, поэтому перед запуском их следует отключить. Чтобы удостоверится что игра с модом запуститься на русском языке следует зайти в txt-файл «settings» по адресу C:\Users\*пользователь*\Documents\Paradox Interactive\Europa Universalis IV\ и сменить вторую строку language=»l_english» на language=»l_russian»
Источник
Сообщество Империал: [MOD EU4] Extended Timeline — Сообщество Империал
Ниже вы сможете прочитать несколько важных сведений о работе Extended Timeline:
- Доступный для игры промежуток расширен до 2-9999 годов.
Более 500 новых государств с собственными историческими территориями и бонусами.
Более 100 новых областей, часть из них заменила Пустоши.
Множество новых религий, со своими игровыми механиками и Решениями.
Множество новых культур, технологий, боевых отрядов и зданий.
Сотни новых Событий, включая падение Древнего Рима, появление Ислама и Великую Схизму.
Задать интересующие вас вопросы по поводу данной модификации, а также поддержать авторов можно на странице Extended Timeline в Для просмотра ссылки Зарегистрируйтесь и официальном Для просмотра ссылки Зарегистрируйтесь
Инструкция по установке Extended Timeline
Для пользователей Steam:
— Для контроля процесса загрузки и установки, следует проверить вкладку Загрузки вашей Библиотеки Steam
Для пользователей оффлайн-версий:
— Извлеките все файлы из архива, а затем поместите их по следующему пути: Documents\Paradox Interactive\Europa Universalis IV\mod
— Убедитесь, что в программе запуска вы активировали локальную модификацию, (Local Mod) а не версию для мастерской Steam.
— В случае установки сабмодов, убедитесь что Extended Timeline остаётся включённым после их активации.
Скрины Extended Timeline v.1.27
Доброго времени суток, к сожалению, я не могу скачать мод, т. к. когда я перехожу по первой ссылке — мне пишет, что файла больше нет на том сайте для скачки, когда перехожу по второй — нет ссылки на том сайте.
Что делать?
на парадоксплазе(по ссылке из шапки) есть версия 1.11.3
Ссылка на прямую загрузку — Для просмотра ссылки Зарегистрируйтесь
Инфа об установке и моде:
Introduction
The Extended Timeline allows you to start at any date between the year 2 and the present day and lets you continue playing all the way to year 9999. Every start date in the timeline is fully functional with historical countries, rulers and religions allowing you to play for example as the ancient Roman Empire or any modern world nation.
Features
— Playable timeline extended to 2-9999.
— Over 500 new countries, each with historical territories and rulers at any given date.
— Added over 100 new provinces removing most wastelands.
— Dozens of new religions, most of which have unique mechanics and decisions.
— New cultures, technologies, units and buildings.
— Over 100 new events including the fall of Rome, the birth of Islam and the great schism.
— About 100 new decisions.
Requirements
— Europa Universalis IV version 1.30.4
Compatibilities
— Compatible with any DLC and no DLC are required.
— The mod supports English, German, French and Spanish languages.
— Not compatible with most other mods. Only use with other mods if you know what you are doing.
Installation
There are two ways to install the mod. You should only use one or the other.
1. By subscribing in the Steam Workshop:
— Go to the mod’s Steam Workshop page.
— Click the subscribe button.
— Restart the game.
2. Direct download:
— Download the ExtendedTimeline zip file from the link at the top of the page.
— Extract the package into Documents\Paradox Interactive\Europa Universalis IV\mod (Not in the Steam folder!)
25.8.2020 v1.11.3
— Mission tree for Kievan Rus by Cosmic Hope
— New cultures: Bagheli, Bhutanese, Bundeli, Chhattisgarhi, Galatian, Khams, and Phrygian
— Removed cultures: Jharkandi, Kochi and Vindhyan
— New national ideas for Astarabad, Chera, Chola, Eritrea, Hoysala, Kalabhra, Kushano-Sasanians, Luticia, Merkits, Micronesia and Uruguay
— Dedone national ideas for Dacia
— Bugfixes
26.6.2020 v1.11.2
— Bugfixes
10.6.2020 v1.11.1
— Bugfixes
9.6.2020 v1.11.0
— Compatibility with 1.30 and Emperor
— New religions: Armenian, Georgian and Satsana Phi
— New tags: Barus, Blue Horde, Bozhou, Cambrai, Characene, Chur, Cook Islands, Dharmasraya, Elymais, Gangga Negara, Jülich, Lamuri, Legnica, Luticia, Niue, Nordgau, Palaung, Pannai, Persis, Riau-Lingga, St Gall, Straubing, Syrmia, Tivertsia, Tmutarakan, Trieste, Ulichia, White Croatia, White Horde, Wroclaw, Xu and Zachlumia
— New cultures: Cantabrian, Katu, Khmu, Kushite, Lusitanian, Macedonian, Melanesian, Micronesian, Mordvin, Palaungic, Pyu, Raetian, Taiwanese and Turduli
— New subject types: Protectorate, client kingdom, associated state and dominion
— Missions for Dacia, Indo-Greeks, Nanzhao, Rome and Srivijaya
— Added icons for Arianism
— Added personal deities and some events for Sanamahism
— Added events for Satsana Phi
— Event to make Nubian culture appear
— Country appearing events for Manchuria and Sumatra
— Decision for Kievan Rus to become a Tsardom
— Decisions to form Srivijaya and Lan Xang
— Event for the Statute of Westminster
— Event for the sinking of Titanic by Coleorton
17.10.2019 v1.10.3
— When a Chinese dynasty changes, the player can now choose the name of the new dynasty
— A new event for making Turkish culture appear
— Decision for Polish tribes to become a monarchy
— Bugfixes
26.9.2019 v1.10.2
— Bugfixes
19.9.2019 v1.10.1
— Bugfixes
17.9.2019 v1.10.0
— Compatibility with 1.29
— Map overhaul that changes the map to the projection of Typus Orbis Terrarum and adds several new provinces
— New tags: Abe, Chaucia, Chouchi, Cottia, Fujiwara, Gotinia, Greater Poland, Greenland, Ii, Jo, Keno, Kiyohara, Koshi, Kumo Xi, Minamoto, Ogata, Owari, Sciria, Shikoku, Shiwei, Tachibana, Taira, Vistulans, Wuhuan, Xueyantuo and Yilou
— Replaced tags: Ichijo and Kamakura
— New cultures: Atlas, Eastern Berber, Koshibito, Kumaso, Nivkh, Pannonian, Rouran, Saeki, Scirian and Talysh
— Missions for Asturias, Chenla, Funan, Gupta, Jerusalem, Jin (Jurchen), Judea, Kushans, Leon, Mercia, Northumberland, Parthia, Song, Sui, Tang, Wessex, Xiongnu and Yuan
— National ideas for Garamantia, Mauritania and Pagan Berbers
— 3 new cults for North African Fetishists
— 13 new events for North African Fetishists based on Zebenji’s events from Challenger’S Flavour Bonanza Mod
— New disasters: Great plague and Imperial restoration
— 4 new events to transition from early Japan into feudal Japan
— Bugfixes
10.7.2019 v1.9.5
— Bugfixes
19.4.2019 v1.9.4
— Missions for Baekje, CSA, Egypt, Emishi, Goguryeo, Huns, Oda, Sardinia-Piedmont, Silla, USA and Yamato
— New tags: Laguatan, Nasamonia, Sao, Shanyue and Xin
— New culture: Sara
— Decision for Khitans to form Liao
— Event for Paris Commune by G.
— Bugfixes
19.1.2019 v1.9.3
— New tags: Adulis, Avalites, Jin (Jurchen), Lihyan and Yeha
— New cultures: Beijing, Jianghuai, Jiaoliao, Jilu, Lanyin, Nabataean and Zhongyuan
— Many government reforms now require an institution
— Bugfixes
20.12.2018 v1.9.2
— Missions for Rome by Firesoul
— Events for France about Boulanger by G.
— National ideas for Odrysia, Tiwanaku, Moche, Huari, Xicallanca, Chupicuaro, Cappadocia, Commagene, Northern Satraps, Kalinga, Osraige, Altava, Copan, Vasconia, Vannes, early Japanese kingdoms, Langkasuka, Brigantes, Iceni and Atrebatia by ChaoSpaceMarine
— New tag: Rio Grande
— Bugfixes
13.12.2018 v1.9.1
— Bugfixes
11.12.2018 v1.9.0
— Compatibility with 1.28 and Golden Century
— New tags: Bactria, Cholula, Gabes, Guiyi, Kaminaljuyu, Liegu, Malaga, Saltes, Tiele, Yaxchilan and Yucatan
— New culture: Bactrian
— Decision to form Bactria
— Start texts for Serbia by Baved
— Bugfixes
6.10.2018 v1.8.4
— New tags: Aures, Domnonia, Okjeo and Ouarsenis
— New events for political parties
— Added a pseudo holy site system for Chalcedonism for those without Rights of Man
— Bugfixes
1.10.2018 v1.8.3
— Compatibility with 1.27
— Party election event for multi-party governments
— Added holy sites for Chalcedonism and Nestorianism
— Added patriarch authority for Arianism
— New cultures: Bulgar, Hazara and Pecheneg
— Country forming decisions for Tajikistan and West Rome
— New government reforms to adjust election frequency
— Event for Miaphysite spreading to Armenia by G.
— Event for the spread of Christianity to Britain by Witch
— High American units by Sriseru
— Start text for Mali by FauxReal
13.9.2018 v1.8.2
— Bugfixes
7.9.2018 v1.8.1
— Bugfixes
6.9.2018 v1.8.0
— New tags: Alchon Huns, Alvakheda, Arjunayanas, Khasa, Kushano-Sasanians Padmavati, Patan, Ranastambhapura, Tsongkha and Vajji
— Missions for Soissons, Belgium, Denmark and Rashidun
— New cultures: Sudanese, Toubou and Tuvan
— Split the Altaic culture group into Mongolic and Turkestani
— New disaster: Imperial Crisis
— National ideas for Ilmen Slavs and Toltecs
— A large number of dynamic province names by generalLeang and the New World Colony Names mod team
— Adjusted heightmap, rivers and terrain around Ferghana valley
— Bugfixes
30.4.2018 v1.7.3
— Bugfixes
6.4.2018 v1.7.2
— Bugfixes
22.3.2018 v1.7.1
— Missions for Dai Viet by firesoul
— Bugfixes
20.3.2018 v1.7.0
— Compatibility with 1.25 and Rule Britannia
— New tags: Dal Riata, Durotriges, Gwent, Lawa, Novant, Ordovices, Osraige, Powys, Sussex, Votadini and Wa
— Added Ikshidids using pre-exising tags
— New culture: Pictish
— National ideas for Corieltauvi, Samoyeds, Shanshan, Teotihuacan, Antioch, Nazca, Guyana, Lesotho and Cahokia
— Hundreds of new dynamic province names by generalLeang
2.1.2018 v1.6.6
— New tags: Chupicuaro, Hayato, Pong, Teuchitlan and Xicallanco
— Country appearing events for the Philippine tags
— Few new start texts
— Bugfixes
14.12.2017 v1.6.5
— National ideas for Vichy France and Mallorca
— New start texts
— Bugfixes
12.12.2017 v1.6.4
— Compatibility with 1.24 patch
— New tags: Adachi, Bulungan and Yenisei Kyrgyz
— Cultural deity names for Greeks and Anglo-Saxons
— Added some start texts
— Bugfixes
20.11.2017 v1.6.3
— Bugfixes
18.11.2017 v1.6.2
— Bugfixes
17.11.2017 v1.6.1
— Bugfixes
16.11.2017 v1.6.0
— Compatibility with 1.23 patch and Cradle of Civilization
— New tags: Astarabad, Commagene, Corduene, Divrigi, Ghatafan, Ganja, Hamid, Harran, Hawazin, Idaj, Kaysites, Kurdistan, Sabzevar, Sarir and Shah-Armens
— Removed tags: Chobanids, Injuids, Mozaffarids, Oddiyana
— New trade goods: Aluminium, Cars, Coal, Electronics and Uranium
— Events for refugees and emigration
— A few more price change events for the modern times
— Texan flavor events by liamse
— Some provinces can no longer be colonized until a certain tech level
— Decision to form Kurdistan
— National ideas for Ulm, Tokugawa, Oda, Kamakura, Ghurids and Vladimir
8.7.2017 v1.5.2
— New tags: Northern Satraps and Suren
— Bugfixes
16.6.2017 v1.5.1
— Bugfixes
14.6.2017 v1.5.0
— New tags: Galuh, Kalingga, Meshchera, Mordvins and Turov
— New culture: Buyeo
— Flavor events for Tarumanagara by anthraxus899
— National ideas for Tarumanagara and Sogdia
— Bugfixes
28.4.2017 v1.4.4
— Added events for the great fire of Roma and Stonehenge
— Barbarian government reform now changes into Salic Monarchy
— Bugfixes
25.4.2017 v1.4.3
— Compatibility with 1.21 patch
— Added cooldown to constructing nuclear weapons
— Bugfixes
9.4.2017 v1.4.2
— New tags: Ichijo, Kamakura and Nitta
— National ideas for Old Egypt, Gallia, Indo-Parthia, Indo-Greeks, Venedi, Assyria, Bosporus, Babylonia, United Arab Emirates, Kuwait, South Africa, Belgium and Dongbuyeo
— Bugfixes
6.4.2017 v1.4.1
— Compatibility with 1.20 patch and Mandate of Heaven
— 10 new ages
— A simple nuclear weapon mechanic
— An event chain for the Year of the Four Emperors
— Minor reforming decisions for pagan religions
— New tags: Dongbuyeo, Dumakru, Gansu, Heishui Mohe, Jingnan, Kucha, Qiang, Shanshan, Shule, Somaliland, Southern Han, Sumo Mohe, Tahiti and Tanguts
— Added the states of Former Shu, Later Shu, Northern Han, Little Goguryeo and Later Balhae using pre-existing tags
— New cultures: Khwarezmian, Tangut and Khitan
— Decision for some hordes like Hungary and Bulgaria to reform into a monarchy earlier
— Dynamic province names for Old Egypt
2.12.2016 v1.3.2
— New tag: Old Egypt
— Decision to form Old Egypt
— New cultures: Maba and Fur
— National ideas for Samo, Ilkhanate, ‘Ad, Thamud, Sabaea, Moravia, Buenos Aires, Pala, Rashtrakuta, Chalukya and Yadava
— Bugfixes
24.11.2016 v1.3.1
— Compatibility with 1.19 patch
— New government for Francia: Salic Monarchy
— New culture: Aghwan
— New tags: Hordaland, Kvenland, Rogaland and Romsdal
— New provinces: Iwo Jima and Uvea
— A few price change events for the modern times
— Added more female names for several countries
— Bugfixes
13.20.2016 v1.2.2
— National ideas for Panama, Nicaragua, Bolivia, Venezuela, Pontus, Newfoundland, Wusun, Zunbils, Philippines, pacific countries, Alba and Buyeo
— Fascist dictatorship and military dictatorship now have the Prussian militarization mechanic
— Bugfixes
11.10.2016 v1.2.0
— Compatibility with 1.18 patch and Rights of Man
— 20 new institutions in addition to the vanilla ones
— Some new events for Byzantium
— Decisions for Rome to ban or legalize Christianity
— New tags: Bagirmi, Lazica and Wadai
— Decisions to form CSA, Newfoundland and Texas
— Bugfixes
13.7.2016 v1.1.1
— New tags: Buyeo, Cheng, Dai, Gaetuli and Garamantia
— Country appearing events for Bashkiria and South Ethiopian countries
— Events to make several Spanish, Italian and Slavic cultures appear
— Spanish translation by Devillris
— Separated Old Egyptian and Arab Egyptian cultures
— Bugfixes
11.5.2016 v1.1.0
— Compatibility with 1.17 patch
— Turned the barbarian migration into a decision
— Barbarians now lose their old provinces after a migration
— New tags: Wusun, Newfoundland, Zürich, Tuyuhun, Showa Dawaro, Chach Farghana, Gaya, Tamna, Bjarmia and Samoyed
— Renamed Sogdiana to Samarkand
— New CBs: Roman imperialism and Caliphal subjugation
— New government: Plutocratic republic
— Added a decision for secular countries to spread their culture
— New culture: Quadian
— Events for the French cultures to appear
— Country appearing events for Ryukyu, Bjarmia and Samoyed
— National ideas for Honduras, Guatemala, Qatar, Atropatene, Iceland, Democratic Republic of Congo, Costa Rica, Zimbabwe and Angola
10.4.2016 v1.0.2
— Country appearing events for the new African countries
— Added descriptions for all religions
— New lake provinces in Africa
— Norse countries now have the ability to raid
— National ideas for Norse, Sarawak and Belize
— New tag: Iazyges
— Beautified Venice by jobro_06
— Bugfixes
7.4.2016 v1.0.1
-Bugfixes
6.4.2016 v1.0.0
— Compatibility with 1.16 patch and Mare Nostrum
— Removed tags: Odoacer, Mongol Empire, York, Ceuta, Paramara, Vengi, Almohads, Almoravids, Buyids and Tulunids
— Removed duplicate tags for Algeria, Maldives, Chu and Min
— New tags: Antes, Nekor, Sanhaja, Rhodesia and Sarawak
— New provinces: Donegal, Vlore, Durres, Rif, Kakongo and Cook Islands
— Colonial cultures for Australia and the Americas
— Tswana culture
— New government: Roman Republic
— National ideas for Western Sahara, Palmyra, Rhodesia and Jin
14.2.2016 v0.15.2
— New tag: Salakanagara
— Disabled wars within EU
— Bugfixes
11.2.2016 v0.15.1
— Fixed the problem with corrupted saves
— New idea groups: Order, Freedom and Autocracy
— New rebel type: Fanatic rebels
— New tag: Asir
27.1.2016 v0.15.0
— Compatibility with 1.15 patch
— Decisions for space programs
— Nationalism events for many Slavic cultures
— Several new national ideas
11.12.2015 v0.14.3
— Bugfixes
8.12.2015 v0.14.2
— National ideas for Yugoslavia by Gojira
— New tag: Konkan
— Bugfixes
3.12.2015 v0.14.1
— New CBs: Spread communism, spread fascism and spread democracy
— Bugfixes
2.12.2015 v0.14.0
— Compatibility with patch 1.14 and The Cossacks
— 18 new buildings
— Events that decrease development in too high developed provinces
— New tech groups: Early Indian, Early Chinese, Western Nomadic and Eastern Nomadic
— New tags: ‘Ad, Dervish and Sijilmasa
— New religion: Irreligious
— New disaster: Decadence
— Decisions to adopt and abolish state atheism
— Country forming decision for Finland
— New bookmarks: The fall of the USSR and Rise of the Sassanids
— Newly appearing countries now get truces with all neighboring countries
31.8.2015 v0.13.6
— Bugfixes
30.8.2015 v0.13.5
— EU mechanic by Adtriarior
— Some new events for Muslims by zdennis96
— Fixed nobody getting AE
— Fixed AI deleting all forts
27.8.2015 v0.13.4
— Compatibility with patch 1.13
— New cultures: Parthian, Sogdian and Tocharian
— Added the Cliques of the Chinese Warlord Period
— Added rebels during the Chinese Civil War
— Muslim flavor pack by zdennis96
21.7.2015 v0.13.3
— Updated the development levels for all provinces for all start dates
— New religion: Muism
— Events for Zoroastrianism and Manichaeism by zdennis96
— Decision to convert to Manichaeism
— Dynamic province names for Czechs and Slovaks by Thomasan
— National ideas for Sagaing and Sa Huynh
— Bugfixes
18.6.2015 v0.13.2
— New religion: Bon
— Events for the birth and spread of Vajrayana
— Bugfixes
12.6.2015 v0.13.1
— New units: Percussion Cap Musket, Bolt Action Rifle and Lever Action Rifle
— Event for the spread of Buddhism to Korea
— Bugfixes
11.6.2015 v0.13.0
— Compatibility with patch 1.12 and Common Sense
— Earliest start date pushed back to 2AD
— It’s now possible to get up to 14 idea groups unlocked
— Redone early idea groups: There are now six of them, four of which can be picked
— Enhanced nation designer with new colors, flag patters and symbols
— New tags: Antaisaka, Bara, Betsimisaraka, Boina, California, Cappadocia, Catuvellauni, Cherusci, Corieltauvi, Cornovii, Indo-Greeks, Judea, Lusatia, Mauretania, Menabe, Merina, Odrysia, Sakalava, Salerno and Sorbia
— New government: Margraviate
— New cultures: Iberian, Belgae, Helvetian, Noric, Etruscan, Langobardi, Burgundione, Frankish, Wendish and Arpitan
— New units: Land Warrior, Armata T-14 and M1A3 Abrams
— Country forming decisions for Belarus, Chechoslovakia, Madagascar, California, Cuba, Dominican Republic, Bolivia and Uruguay
— The HRE can now be formed, if starting before it was formed historically
27.4.2015 v0.12.3
— New technology groups: Middle Eastern and Asian
— Faction system and a bunch of new events for the Roman Empire by firesoul
— Flavor events for pagan religions by zdennis96
— Dynamic province names for Portugal by BernhardTheUgly
— National ideas for North Korea
8.3.2015 v0.12.1
— Compatibility with patch 1.11
— New disasters: communist revolution and fascist revolution
— Flavor pack for the British Isles by SaintDaveUK
27.2.2015 — v0.12.0
— Compatibility with patch 1.10 and El Dorado
— Political party system for parliamentary governments
— New goverments: Presidental Parliamentary Republic and Parliamentary Monarchy
— Country forming decisions for Turkenistan, Uzbekistan, Kyrgyzstan and Kazakhstan
— New cultures: Pictish, Aramean, Aquitanian, Omani, Yemeni, Palestinian and Sa’idi
— Events for Boudica’s rebellion and the eruption of Vesuvius.
— New tags: Calakmul, Copan, Hohokam, Iceni, Mogollon, Palenque, Plaquemine, Pontus and Tikal
— Extra flavor for Assyrians
— 24 new lake provinces and 4 new land provinces
2.1.2015 — v0.11.6
— Updated province history files for Canada
— New culture: Assyrian
— Fixed the country history file of Sus
1.1.2015 — v0.11.5
— Updated province history files for USA
— New cultures: Emishi and Ryukyuan
— National ideas for Grenada and St. Lucia
— More dynamic province names for English and Germans by Challenger2008
— Fixed some broken tags
— Fixed the requirements for several country forming decisions
— Various other fixes
12.12.2014 — v0.11.3
— New cultures: Dinka, Maasai, Khoi, San, Northern Bantu, Gbaya, Herero, Ovimbundu, Chokwe, Bemba, Tonga, Mongo, Luba, Fang, Chewa and Eastern Bantu
— National ideas for Galicia-Volhynia and Chernigov
— Some dynamic province names for Ukrainians by Het
— WIP French translation by Zebenji
9.12.2014 — v0.11.2
— Compatibility with patch 1.9
— Updated province history files for the Old World.
— New tags: Altava, Barghawata, Islamic State, Kakheti, Myinsaing, Sagaing, Semien, Reddi and Zhangzhung
— Removed tags: Andhra, Dali, Naga, Nala, Utkala, Sabah, Sarawak
— Several new country appearing events for African countries
— More dynamic province names for Romans, Turks, Spanish and French by Challenger2008
— National ideas for Antigua and Barbuda, Dominica, Burkina Faso, El Salvador, Chad, Texas, UPCA, Pegu and Peru
— Bugfixes
4.11.2014 — v0.11.1
— Bugfixes
3.11.2014 — v0.11.0
— Compatibility with patch 1.8 and Art of War
— New religions: Zunism and Manichaeism
— 13 new tags in addition to those added in Art of War: Orange Free State, Natalia, Puzhinadu, Vatsa, Magadha, Atropatene, Thamud, Saba, Dasarna, Abhira, Harikela, Krivichs, Ilmen Slavs
— Removed tags: Alid, Ziyarid
— 907 new provinces including the ones added in Art of War
— New culture: Israeli
— Personal deity systems for Druidism, Hellenism, Ashurism, Nabataean, South Arabian, Egyptian, Mesoamerican and South American
— Formable countries for African colonial nations
— New bookmark: Charlemagne
— Much improved German translation by Septimentus and Tyalas
— National ideas for Luxembourg, Fox, Jamaica, Funan, Indonesia, Vietnam, Haiti, Argentina, Chile, Nanzhao, Dacia and St. Kitts and Nevis
— 7 new units
— Bugfixes
16.8.2014 — v0.10.0
— Overhauled building system:
— 18 new buildings
— Buildings are now better distributed along the timeline
— Two first buildings of each category won’t be destroyed when the province is conquered
— New religion: Egyptian
— New culture: Kurdish
— 29 new unit types mostly for Roman and Barbarian tech groups
— Descriptions for all units that didn’t have one
— Country forming decisions for Israel and Inca
— Country appearing events for South-East Asia
— National Ideas for Suriname, Aztecs, Haripunchai, Blackfoot, Comanche, Mexico, CSA, Bahamas, Chimu and St. Vincent and the Grenadines
19.7.2014 — v0.9.2
— New religion: Chalcedonism
— National ideas for Khazaria, Canada, Cuba, Aq Qoyunlu, Trinidad and Tobago, Dominican Republic, Uzbekistan, Afghanistan, Syria, Iraq, Jordan, Palestine, Brazil, Turkmenistan, Pakistan, Libya and Pagan
— Bugfixes
17.7.2014 — v0.9.1
— Personal Deity mechanisms for Romuva and Germanic
— Removed the European Alans and added the Suebi
— National ideas for Buyyid, Azerbaijan, Old Prussia, Estonia, Abkhazia and Khwarazmia
— Added some missing wars
— Bugfixes
16.7.2014 — v0.9
— Compatibility with EUIV version 1.7
— New tags: Ternate and Tidore
— New provinces: Gdynia, Bukovina, Euboea and North Sakhalin
— Removed province: Udskoye
— Personal Deity mechanisms for Norse, Suomenusko and Slavic
— Events for the ecumenical councils
— National ideas for Kindah, Sassanid, Gerrha, Quraysh, Seljuk, Armenia, Pyu, Chenla, Dvaravati, Livonian Order, Osroene, Adiabene, Albania, Iberia, Shirvan and Soviet Union
— National ideas for Lotharingia, Georgia, Hesse, Trebizond, Cyprus, Delhi, Teutonic Order, Majapahit, Finland, Jerusalem, Wales, Flanders, Hainaut, Brabant, Pomerania, Liege, Navarra and French minors from the mod Extended Vanilla Experience
— Dynamic province names for Dacia
— Added more dynamic province names for Rome, Finland and Estonia
3.6.2014 — v0.8.2
— National ideas for Minaea, Champa, Himyar, Hadhramaut, Masqat, Vientiane, Ghassanids and Lakhmids
— It was impossible to found Trade Companies
— Decreased the rebel sizes
— Bugfixes
21.5.2014 — v0.8.1
— New religions: South Arabian, Nabataean, Ashurism
— Dynamic province names for Rome, Austalia, New Zealand, Finland and Estonia
— National ideas for Qataban, Thailand, Champassak and Mon
— Bugfixes
30.5.2014 — v0.8
— Compatibility with EUIV version 1.6
— Era system and early policies: Before vanilla timeline countries get significant maluses that can be countered by spending monarch points on the various early policies. After vanilla timeline countries get bonuses including additional diplomatic relations, reduced envoy travel time and much faster sieges.
— New trade good: oil
— VCP package by Cirvane, including flavor for Slavic and Norse pagans
— National ideas for Inca, Kenya, Zulu, Madagascar, Rwanda, Australia, Lebanon, New Zealand, Zambia, Sami, Latvia, Iran, India, Latvian tribes, Israel, Yemen, Turkey, Khmer, Cambodia, Laos, Banu Nadir, Bahrain and Nabataea
— Asian colonial nations replaced by trade companies
27.4.2014 — v0.7
— Added Roman and Barbarian technology groups
— New tags: Alodia, Alid and Tahirid
— New religions: Coptic, Nestorian, Ibadi, Sikh and Jain
— Country forming decisions for Turkey, Belgium and Yugoslavia
— Events for the rise of the Shia
— Fixes to political situation of Persia around Old Gods bookmark
— WIP German translation by Leiche
8.3.2014 — v0.6
— New tags: Elmet, Zululand and Buganda
— New provinces: Nakhchivan and Acholiland
— New culture: Briton
— New government: Caliphate
— Festival decisions for most pagans giving extra missionary strength and other bonuses
— Exploration and colonization decisions for Norse countries
— Spawning events for several African and Central Asian nations
— Ideas for Sardinia-Piedmont, Corsica, Ferrara, Mantua, Modena, Pisa, Sicily, Siena, Trent and Urbino from Serenissima Italia mod
— Ideas for Jerusalem, Egypt, Kiev, Parthia, Pomerania, Württemberg, Friesland and Crimea from Veritas et Fortitudo mod
— Ideas for Ukraine by Firesoul
— Changed political situation in post-Roman Britain
— Added two bookmarks from Victoria 2
19.2.2014 — v0.5
— Compatibility for version 1.5 of the game
— New tags: Jamtaland, Sami, Tavastians, Käkisalmians, Veps, Chud, Mari, Merya, Gallia, Palmyra, Osroene and Palestine
— New provinces: Urmia, Lida, Nyanza and Acre
— New cultures: Slovak, Slovenian, Bosniak and Anglo-Saxon
— New country spawning events for Scandinavia and Russia
— The Gallic Empire and the Palmyrene Empire can now revolt against Rome
— Migration events for barbarian tribes that give them large bonuses if they declare war on Rome
— When migrating, barbarians can directly annex provinces with no need to negotiate
— Country forming decisions for China, Denmark, Philippines, Indonesia and Malaysia
— Ideas for Romania, Bulgaria, sub-saharan countries, Croatia and Greece (crisrko)
— Colonial regions in Asia
— Can now change government from barbarian tribe to feudal monarchy
— Added revolters and the inward perfection modifier to the Chinese dynasties
— Added several wars
23.1.2014 — v0.4
— Countries now spawn in uncolonized areas in Russia, Scandinavia and Africa
— Added events to simulate the fall of Rome
— More countries can now be formed, like Japan, Korea and Soviet Union
— Added the Confederate States of America and the American Civil War
— Events for the spread of Buddhism and Shinto in Japan
— Added colonial regions for Africa, Australia and Oceania
— Added more wars and some alliances
17.1.2014 — v0.3
— Compatibility for version 1.4 of the game
— New religions: Druidism, Norse, Germanic, Suomenusko, Romuva, Slavic, Tengriism, Zamolxism, African, South American and Mesoamerican
— New tags: Hermunduri, Quadi and Venedi
— Added early ideas
— New national ideas for Rome
— Vanilla national ideas added for several new tags
— Integrated jnt.mullen’s The Tenth Idea mod
— Bugfixes
20.12.2013 — v0.2
— Added technologies and units for 1820-2040
— Added events for spread of Christianity and the great schism
— Can now reunite the Roman Empire and mend the schism
— Lots of minor tweaks and fixes
Источник