Как настроить fancy menu

[FancyMenu] Cave Animation

Загрузка

Предыдущие версии

Название Размер Обновлено Версия игры Загрузок
[FancyMenu] Minecraft Cave Animation v1.1.0 release 102.79 MB Oct 12, 2021 1.17.1 20 Скачать
[FancyMenu] Minecraft Cave Animation v1.0.0 release 102.81 MB Jul 31, 2021 1.17.1 2,750 Скачать

Описание


Зависимости

Ткань:
— FancyMenu (v2.2.0+)

Ковать:
— FancyMenu (v2.2.0+)

О

Это анимационный пакет для FancyMenu!
FancyMenu позволяет вам настраивать меню Minecraft с помощью множества интересных вещей, включая анимацию!

Эта анимация используется в качестве вывода на YouTube для официального YouTube-канала Minecraft.
В загруженной версии нет нижнего колонтитула с социальными учетными записями и прочим.


Как добавить Анимацию в Игру

1. Загрузка представляет собой ZIP-файл с двумя папками внутри.
Первая папка называется «конфигурация«, а вторая —» пакеты ресурсов«.
Просто скопируйте эти две папки в свой каталог «.minecraft«.
НЕ УДАЛЯЙТЕ уже существующие папки «конфигурация» и «пакетыресурсов» в каталоге, просто скопируйте две папки анимации по этому пути, чтобы они были объединены.

2. Запустите игру и перейдите в настройки пакетов ресурсов. Включите пакет «minecraft_cave_animation_fancymenu«, и все готово.

3. Теперь вы можете использовать анимацию в редакторе FancyMenu в качестве элемента анимации и в качестве анимированного фона меню.

Особая Благодарность

Моим покровителям:
— Кризксил
— кью.
— Джолихан
— Дер_Лаппен

Авторское право

— Анимация пещеры Майнкрафт Авторское право © Mojang AB.

Нужен сервер?

Вам нужен сервер Minecraft, чтобы играть со своими друзьями, но просто слишком много работы, чтобы настроить его самостоятельно?
Нет проблем, просто арендуйте готовый к использованию сервер и начните играть в мгновение ока!

Просто нажмите на изображение ниже и используйте код keksuccino, чтобы получить скидку 25% в первый месяц!

Источник

[Мод] FancyMenu Майнкрафт [Анимированное меню]

Существует множество вариантов доработки и изменения внешнего вида игры Minecraft. Но не так много аддонов и дополнений позволяют усовершенствовать игровое поле, которое мы видим после запуска игры. И мод FancyMenu предназначен именно для этого. Что можно сделать с его помощью и как установить этот набор инструментов? Обо всем по порядку.

Что собой представляет FancyMenu?

Мод FancyMenu – это простой редактор главного меню игры. Разобраться в нем не составит труда даже тому пользователю, который до этого сталкивался только со стандартными программами. При этом FancyMenu поможет кардинально изменить то, что вы видите при запуске Майнкрафта. И сделает вашу версию игры по-настоящему уникальной.

Возможности мода

После запуска FancyMenu позволяет полностью преображать вид главного меню. В том числе:

    менять картинки и текст (в том числе напрямую из Интернета); добавлять анимированные вставки и музыку; добавлять или убирать кнопки; перемещать элементы на свое усмотрение; менять размер отдельных деталей и текстур.

Пример на видео:

Установка FancyMenu для Minecraft

Для корректной работы дополнения потребуется наличие инструмента для работы с модами. К примеру, Forge или Fabric. Также понадобится специальные библиотеки Konkrete. Сначала загрузите эти инструменты, если не делали этого ранее.

Затем для запуска игры с FancyMenu необходимо:

  1. Скачать мод.
  2. Установить его в соответствующую папку с игрой (…/minecraft/mods).
  3. При запуске Майнкрафта выбрать версию с Fabric или Forge.

После этого вам будут доступны все опции и возможности FancyMenu.

Что в итоге?

Для всех любителей дорабатывать и кастомизировать Minecraft FancyMenu станет отличным помощником. Мод позволит наделить игру уникальными чертами. А со временем полностью переработать окно запуска или создать сразу несколько его вариантов на любой вкус.

Источник

FancyMenu — изменение, настройка, уникальное анимированное меню [1.17.1] [1.16.5] [1.15.2] [1.12.2] [1.8.9]

Мод FancyMenu — является серьезным продолжением мода FancyMain который добавлял в игру анимированное меню. Автор реализовал огромное количество функций для изменения внешнего вида меню. С этим модом можно как изменить стандартное игровое меню, заменить фоновую картинку, название и положение кнопок, но и сделать куда более крутые и сложные изменения с фоновыми анимациями и звуками.

Мод впечатляет своим функционалом, а так же удобным и и достаточно простым интерфейсом, к сожалению пока в нем не очень хорошо реализована функция быстрой и просто установки уже готовых кастомных меню. (аля ресурспаков), да и самих готовых вариантов не так много, но в будущем, вероятно это появится.

Небольшой гайд по моду

После запуска игры вы увидите справа сверху 2 кнопки, вам необходимо включить кастомизацию и нажать на Create layout (создать слой)

Вы увидите пустую заготовку которую можно изменять.
Так, например кликнув ПКМ по кнопкам можно изменить надписи (Edit Label), можно добавить текстуру для кнопки выбрав файл(ButtonTexture), изменить текст при наведении мыши (Hoverlabel), добавить звук при наведении мыши (HoverSound), установить звук при клике (ClickSound), сделать автоматический клик и задержку появления (DelayAppearance).

Для того что бы изменить размер и положение кнопки, сначала нужно задать Operation кнопкой SetOperation, это сместит кнопку в определенное положение, но мышкой вы сможете поместить ее куда угодно, а так же изменить ее размер. Помните, что у кнопок есть стандартные текстуры, изменив размер кнопки стандартные текстуры не подойдут и будут выглядеть глючно.

Если нажать пкм по фону, вы сможете настроить фон (Bacground Options), вы можете выбрать картинку, она может быть статичной или панорамной, а так же выбрать анимацию. Для анимации не используется видео или Gif, для анимации используются картинки кадров (раскадровка видео например), а так же файл properties.txt в котором указывается разные параметры, название, зациклить воспроизведение, скорость (частота кадров, FPS), размер. Потыкать пример можете на примере готовых анимаций ниже.


Слева есть выпадающее меню которое позволит вам добавить что то новое, собственные кнопки, картинки, анимации, текст, аудио итд итп.
Вы сможете добавлять собственные объекты, что позволит относительно просто создать очень крутое меню.

В основном меню мода есть возможность создать GUI, по сути это дополнительные «страницы» вашего меню, вы сможете настраивать их подобно обычному меню, добавить кнопки которые будут открывать и закрывать эту страницу. Все это позволит сделать кастомные подменю, например с информацией о сборке, гайдом, проблемами итд итп.

Визуально это выглядит вот так:

Готовые варианты меню:

Новые готовые варианты могут появиться в посте автора на реддите

Анимация в пещере

Желательно устанавливать на чистый мод, иначе одно меню может наложиться на другое, вы можете удалить содержимое \.minecraft\config\fancymenu и запустить игру с модом, дефолтные настройки восстановятся.

Это не готовое меню, это просто анимация которую можно установить на фон, либо посмотреть как она устроена.

Запустите игру с модом и выключение.

Скачав файл, откройте его, папку minecraftyoutube переместите в \.minecraft\config\fancymenu\animations\minecraftyoutube

Запустив игру с модом, справа увидите кнопку Customisation, нажмите на нее и первым делом включите кастомизацию с красного Off на On

Далее нажмите Create Layout

В пустом месте фона нажмите ПКМ, выберите Background Options

Далее в верхнем меню — BackgroundAnimations
В нижнем MinecraftYoutube и нажмите ADD и Done

Далее в левом меню нажмите кнопку Save, после Save and disable other layouts
Далее в левом меню — Close

Красное меню с дождем

Желательно устанавливать на чистый мод, иначе одно меню может наложиться на другое, вы можете удалить содержимое \.minecraft\config\fancymenu и запустить игру с модом, дефолтные настройки восстановятся.

Автор выложил полностью готовое меню которое нужно просто скопировать с заменой файлов в нужное место, но это заменит ваше меню, будьте аккуратны.

Запустите игру с модом и выключите ее.

Скачав файл, откройте его, папки button и config скопируйте в папку .minecraft, согласитесь с объединением папок и с заменой файлов.

Запустите игру, возможно потребуется включить кастомизацию нажав на кнопку Cusomization и выбрав Cusomization On

Желательно устанавливать на чистый мод, иначе одно меню может наложиться на другое, вы можете удалить содержимое \.minecraft\config\fancymenu и запустить игру с модом, дефолтные настройки восстановятся.

Скачайте архив, распакуйте, внутри будет \konosuba_main_menu\config\fancymenu, папки animations, customization, konosuba_resources скопировать в .minecraft\config\fancymenu, объединить папки.
Запустите игру, возможно потребуется включить кастомизацию нажав на кнопку Cusomization и выбрав Cusomization On

Источник

FancyMenu [1.16.5] [1.15.2] [1.14.4] [1.12.2]

FancyMenu добавляет редактор для настройки внутриигрового меню, в котором можно создавать и редактировать элементы игрового интерфейса без особых знаний. Редактор позволяет скрывать, перемещать, переименовывать и изменять размер кнопок, можно изменять текстуры, добавлять в кнопки с ссылками, оформлять анимацией и звуком.

  • Особенность FancyMenu заключается в том, что в моде нет ограничений и вы можете настроить все меню на свое усмотрение. Вы можете скачать архив с примером начального экрана игры. Архив содержит две папки, одна с анимацией, другая с настройками. Просто скопируйте эти две папки в /.minecraft/config/fancymenu/, перезагрузите игру, и вы увидите анимацию главного меню.

    Источник

    1.7.X | Menu Customization System

    About

    The menu customization system allows you to customize nearly every menu in the game, even menus from other mods!

    NOTE: This documentation page is focused on manually creating layouts for menus. If you don’t want to do this, you can use the layout editor to edit menus ingame with a GUI, like you know it from all the fancy editing softwares out there.

    Getting started

    Customizations are applied to menus by writing them into customization files.

    To make it as simple as possible, the file type of said customization files is «TXT» (e.g. mainmenu.txt).
    You can create one by right-clicking into a folder and click on New -> Textfile.

    So before starting to customize a menu, its necessary to create a customization file for the menu you want to edit in /.minecraft/config/fancymenu/customization/.

    Customize menus

    After you created a new customization file, you can start to fill it with stuff!

    The basic layout of every menu customization file should be:

    On top of every customization file has to be its type . For now, there’s only one type ( menu ).

    The type variable is followed by the customization-meta . This section starts with customization-meta < and ends with >.

    There are several variables you can put into this section:

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    identifier The menu identifier. Yes The identifier of the mod you want to customize. You can find it by clicking on the «Menu Info» in the top-left corner of a menu. identifier = the.menu.identifier
    renderorder background/foreground No Specifies if all customizations of this file should be rendered behind or on top of all default objects in the menu. renderorder = background
    minimummcversion The minimum minecraft version. No If you want to limit your file to specific Minecraft versions, use this. minimummcversion = 1.14.4
    maximummcversion The maximum Minecraft version. No « maximummcversion = 1.15
    minimumfmversion The minimum FancyMenu version. No If you want to limit your file to specific FancyMenu versions, use this. minimumfmversion = 1.0
    maximumfmversion The maximum FancyMenu version. No « maximumfmversion = 1.0.2
    requiredmods Required mods, separated by commas. No Specify mods which have to be loaded for the customization file to work. You have to use the mod’s mod-id here. requiredmods = amodid, anothermodid
    biggerthanwidth The minimum window width. No Can be used to activate/load the layout only if the window width is bigger than the specified value. biggerthanwidth = 1000
    biggerthanheight The minimum window height. No Can be used to activate/load the layout only if the window height is bigger than the specified value. biggerthanheight = 800
    smallerthanwidth The maximum window width. No Can be used to activate/load the layout only if the window width is smaller than the specified value. smallerthanwidth = 600
    smallerthanheight The maximum window height. No Can be used to activate/load the layout only if the window height is smaller than the specified value. smallerthanheight = 500

    The most important of all these is the identifier variable.
    This variable specifies the menu type you want to customize by its «menu identifier».
    For example, the identifier for the main menu in Minecraft 1.15.2 is net.minecraft.client.gui.screen.MainMenuScreen .
    The menu identifier can be found by clicking on «Menu Info». This button can be found in the top-right «Customization» dropdown menu of supported menus, if not disabled in the config.

    NOTE: The identifier for the same type of menu is NOT always the same for different versions of Minecraft and mods you want to customize!

    After telling the system which menu you want to customize, the REAL customization part begins.
    Every customization section starts with customization < and ends with >.

    Customization sections always contains an action variable like movebutton to specify what you want to do in this section.

    Other customization variables in sections can variate. They depend on the action type you choose for your section and can be everything (e.g. name or orientation ).

    A working customization section to add a texture to a menu can look like this:

    Customization sections are shortable and it’s not needed to add every possible variable for an action to every section, if not needed.
    Many variables have default values, like width and height for textures or scale for textlines.

    You can add as many customization sections to one file as you want and the best thing is, customization files are stackable, so you can split actions for the same menu type to multiple files.
    If two files contain the same action for the same object, the action of the last scanned file overrides the previous ones.

    Action types and its variables

    animatebackground

    Add animations as menu background.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    name The animation name(s). Yes The name you gave your animation in its properties. If you want to add multiple animations, separate the names by commas. name = someanimation
    —-
    name = someanimation, anotheranimation
    random true/false No If the animations should randomly switch between each other every time the menu gets loaded. (Only if more than one animation is defined) random = true

    setbackgroundpanorama

    Set a custom 6-image panorama cube as menu background.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    name The panorama name. Yes The name you gave your panorama in its properties file. name = your_panorama_name

    setbackgroundslideshow

    Set one of your slideshows as menu background.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    name The slideshow name. Yes The name you gave your slideshow in its properties file. name = your_slideshow_name

    setcloseaudio

    Play a sound when the menu is getting closed.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    path The sound file path. Yes The path to your WAV sound file. name = config/mysound.wav

    setopenaudio

    Play a sound when the menu is getting opened.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    path The sound file path. Yes The path to your WAV sound file. name = config/mycoolersound.wav

    texturizebackground

    Add a static image as menu background.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    path The image path. Yes Specifies the image path. The image should be inside «config/fancymenu». path = images/image.jpg
    wideformat true/false No If the image is a wide format/panoramic image or not. Panoramic images will slowly move from one side to the other. wideformat = true

    overridemenu

    Override a menu with a custom GUI.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    identifier The custom GUI identifier Yes The identifier of the custom GUI you want to override the menu with. identifier = mycoolmenu

    addaudio

    Add audio to menus which will start playing when the menu loads.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    path The audio path. Yes Specifies the audio path. The audio should be inside «config/fancymenu». Only WAV files are supported! path = myaudios/audio.wav
    loop true/false No If the audio should be looped or not. loop = true

    addbutton

    Add a custom button to a menu and use it to send messages, open links and much more!

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    label The button label. No The label of the button. label = My Button
    buttonaction The buttonaction Yes Specifies what the button should do when clicked. buttonaction = openlink
    value The button action content. Not for every button action, but for some of them. The content which will be used by the button action. May be not needed for specific actions. value = https://google.de
    backgroundnormal Path to texture No (Yes, if «backgroundhovered» is used) Sets a custom button background texture for the normal (not hovered) button state. backgroundnormal = path/to/texture.png
    backgroundhovered Path to texture No (Yes, if «backgroundnormal» is used) Sets a custom button background texture for the hovered (mouse over) button state. backgroundhovered = path/to/texture.png
    hideforseconds Delay in seconds No Delay the appearance of a button. Decimal values are supported! hideforseconds = 2
    —-
    hideforseconds = 0.3
    delayonlyfirsttime true/false No If the button’s appearance should only be delayed the first time it gets loaded or everytime. delayonlyfirsttime = true
    onlydisplayin outgame/singleplayer/multiplayer No If the button should only be visible in singleplayer, multiplayer or outgame (when no world is loaded). onlydisplayin = singleplayer
    clicksound Path to click sound No Set a custom click sound to the button. ONLY WAV FILES ARE SUPPORTED! clicksound = path/to/sound.wav
    description Button description No Set a description to the button that will be displayed when hovering it. Format code &n will switch to a new line. description = Hey, what’s up?&nI’m a button!

    setbuttontexture

    Customize the background texture of DEFAULT (not custom) buttons.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    identifier Button key or id Yes The button identifier. This can be the button ID (written as %id= % ) or its key. Both can be found by using the «Button Info» feature in menus. Just hover over a button with your mouse to get useful informations. identifier = %id=1%
    —-
    identifier = the.button.key
    backgroundnormal Path to texture Yes The normal button background (not hovered). backgroundnormal = path/to/texture.png
    backgroundhovered Path to texture Yes The hovered button background (mouse over button). backgroundhovered = path/to/texture.png

    setbuttondescription

    Set a description to a vanilla button that is displayed when hovering the button.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    identifier Button key or id Yes The button identifier. This can be the button ID (written as %id= % ) or its key. Both can be found by using the «Button Info» feature in menus. Just hover over a button with your mouse to get useful informations. identifier = %id=1%
    —-
    identifier = the.button.key
    description The description text Yes The text of your description. You can go to a new text line by using the format code &n . description = Hello, what’s up?&nThis is a new line.

    clickbutton

    Automatically click default menu buttons X times when the menu gets loaded.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    identifier Button key or id Yes The button identifier. This can be the button ID (written as %id= % ) or its key. Both can be found by using the «Button Info» feature in menus. Just hover over a button with your mouse to get useful informations. identifier = %id=1%
    —-
    identifier = the.button.key
    clicks Number of clicks Yes The number of clicks to do when the menu gets loaded. clicks = 2

    hidebutton

    Hide one of the menu’s default buttons.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    identifier Button key or id Yes The button identifier. This can be the button ID (written as %id= % ) or its key. Both can be found by using the «Button Info» feature in menus. Just hover over a button with your mouse to get useful informations. identifier = %id=1%
    —-
    identifier = the.button.key

    hidebuttonfor

    Delay the appearance of one of the menu’s default buttons.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    identifier Button key or id Yes The button identifier. This can be the button ID (written as %id= % ) or its key. Both can be found by using the «Button Info» feature in menus. Just hover over a button with your mouse to get useful informations. identifier = %id=1%
    —-
    identifier = the.button.key
    seconds Delay in seconds Yes The delay in seconds until the button gets visible. Decimal values are supported! seconds = 1
    —-
    seconds = 0.4
    onlyfirsttime true/false No If the button’s appearance should be delayed only the first time it gets loaded or everytime. onlyfirsttime = true

    sethoverlabel

    Change labels of default buttons when they are hovered.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    identifier Button key or id Yes The button identifier. This can be the button ID (written as %id= % ) or its key. Both can be found by using the «Button Info» feature in menus. Just hover over a button with your mouse to get useful informations. identifier = %id=1%
    —-
    identifier = the.button.key
    label The hover label Yes The label which should be displayed when the button is hovered. label = A New Button Label

    addhoversound

    Add a short sound to default buttons which will be played when the button is getting hovered.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    identifier Button key or id Yes The button identifier. This can be the button ID (written as %id= % ) or its key. Both can be found by using the «Button Info» feature in menus. Just hover over a button with your mouse to get useful informations. identifier = %id=1%
    —-
    identifier = the.button.key
    path The sound path Yes The path to the hover sound. Only WAV files are supported! path = sounds/mysound.wav

    setbuttonclicksound

    Set a custom click sound to a vanilla button.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    identifier Button key or id Yes The button identifier. This can be the button ID (written as %id= % ) or its key. Both can be found by using the «Button Info» feature in menus. Just hover over a button with your mouse to get useful informations. identifier = %id=1%
    —-
    identifier = the.button.key
    path Path to click sound Yes The path to the click sound file. ONLY WAV FILES ARE SUPPORTED! path = path/to/sound.wav

    setbuttonlabel

    Change the label of one of the menu’s default buttons.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    identifier Button key or id Yes The button identifier. This can be the button ID (written as %id= % ) or its key. Both can be found by using the «Button Info» feature in menus. Just hover over a button with your mouse to get useful informations. identifier = %id=1%
    —-
    identifier = the.button.key
    value The new button label Yes The new button label which overrides the old one. value = Cool Button

    resizebutton

    Resize one of the menu’s default buttons.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    identifier Button key or id Yes The button identifier. This can be the button ID (written as %id= % ) or its key. Both can be found by using the «Button Info» feature in menus. Just hover over a button with your mouse to get useful informations. identifier = %id=1%
    —-
    identifier = the.button.key
    width The new button width No Changes the width of a button. width = 100
    height The new button height No Changes the height of a button. height = 20

    movebutton

    Change the position of one of the menu’s default buttons.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    identifier Button key or id Yes The button identifier. This can be the button ID (written as %id= % ) or its key. Both can be found by using the «Button Info» feature in menus. Just hover over a button with your mouse to get useful informations. identifier = %id=1%
    —-
    identifier = the.button.key
    x The horizontal button position No Moves the button to the new position on its horizontal axis. x = -100
    y The vertical button position No Moves the button to the new position on its vertical axis. y = 20
    orientation original, top-left, mid-left, bottom-left, top-centered, mid-centered, bottom-centered, top-right, mid-right, bottom-right No Aligns the button by the given orientation value. orientation = top-centered

    addtext

    Add text to a menu.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    value The text to display Yes The text which should be displayed. Can contain formatting codes (e.g. §5 )! value = §eThis is a yellow text.
    x The horizontal text position No Moves the text to the given position on its horizontal axis. x = 0
    y The vertical text position No Moves the text to the given position on its vertical axis. y = 150
    orientation top-left, mid-left, bottom-left, top-centered, mid-centered, bottom-centered, top-right, mid-right, bottom-right No Aligns the text by the given value. orientation = mid-centered
    scale The text scale No The text scale. Minecraft has a default text scale of 1.0, so a value of 2.0 would double its scale and 0.5 would half it. scale = 1.5
    centered true, false No If your text should be centered or not. centered = true
    shadow true, false No If your text should have a visible shadow or not. shadow = false

    addwebtext

    Add web text from an URL to your menu.

    Variable Assignable values(s) Mandatory Description Examples
    url The text url Yes The url, starting with HTTP/HTTPS, to the (plain-)text. Automatically converts GitHub and Pastebin links to plaintext. Markdown-like headline formatting included (# [your textline], ## [«], ### [«], #### [«]). url = https://mywebsite.com/changelog
    x The horizontal text position No Moves the text to the given position on its horizontal axis. x = 20
    y The vertial text position No Moves the text to the given position on its vertical axis. y = -100
    orientation top-left, mid-left, bottom-left, top-centered, mid-centered, bottom-centered, top-right, mid-right, bottom-right No Aligns the text by the given orientation. orientation = bottom-left
    scale The text scale No The text scale. Minecraft has a default text scale of 1.0, so a value of 2.0 would double its scale and 0.5 would half it. scale = 0.4
    shadow true/false No If your text should have a visible shadow or not. shadow = true
    multiline true/false No If the system should only display the first line of text or all lines. multiline = true

    addentity

    Add a player entity to your menu.

    Variable Assignable values(s) Mandatory Description Examples
    playername The name of the entity No The name displayed above the entity’s head. When set to a real player name, the skin and cape of the entity will automatically be set to the player’s skin and cape. playername = Somali
    x The horizontal position No Moves the entity to the given position on its horizontal axis. x = 20
    y The vertial position No Moves the entity to the given position on its vertical axis. y = -100
    orientation top-left, mid-left, bottom-left, top-centered, mid-centered, bottom-centered, top-right, mid-right, bottom-right No Aligns the entity by the given orientation. orientation = bottom-left
    scale The entity scale No The size of the entity. For example, the player entity in the inventory has a scale of 30. scale = 60
    skinpath Path to skin texture No Set a custom skin to the entity by using a local skin texture image. Can be used as backup texture when the web skin download failed. skinpath = config/TheTeddynator.png
    skinurl URL to skin texture No Set a custom skin to the entity by using a web skin texture image. skinurl = https://mywebsite.com/TheTeddynator.png
    capepath Path to cape texture No Set a custom cape to the entity by using a local cape texture image. Can be used as backup texture when the web cape download failed. capepath = config/EpicLookingBadassCape.png
    capeurl URL to cape texture No Set a custom cape to the entity by using a web cape texture image. capeurl = https://mywebsite.com/EpicLookingBadassCape.png
    slim true/false No If the entity should use the slim (small arms) model. slim = true
    crouching true/false No If the entity should crouch. crouching = true
    showname true/false No If the entity name should be visible above its head. showname = false
    parrot true/false No If the entity should have a parrot sitting on its shoulder. parrot = true
    slim true/false No If the entity should use the slim (small arms) model. slim = true
    autorotation true/false No If the entity should automatically follow the mouse cursor. autorotation = true
    headrotationx The horizontal head rotation No Set the horizontal head rotation. Will be ignored when auto-rotation is enabled. headrotationx = 90.0
    headrotationy The vertical head rotation No Set the vertical head rotation. Will be ignored when auto-rotation is enabled. headrotationy = 20.0
    bodyrotationx The horizontal body rotation No Set the horizontal body rotation. Will be ignored when auto-rotation is enabled. bodyrotationx = 70.0
    bodyrotationy The vertical body rotation No Set the vertical body rotation. Will be ignored when auto-rotation is enabled. bodyrotationy = 10.0

    addtexture

    Add an image to a menu.
    As of version 1.5, this action supports GIF files, but using large GIFs with too many frames will cause the game and the GIF to lag when playing for the first time.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    path The texture path Yes The path of your image. This can either be the full path like «C:\full\path\to\texture.png» or a short path like «config\fancymenu\texture.png», which always starts in the «.minecraft» folder. The image should be inside «config/fancymenu». Valid image types are PNG, JPEG/JPG and GIF. path = textures/mytexture.jpg
    x The horizontal texture position No Moves the texture to the given position on its horizontal axis. x = 100
    y The vertical texture position No Moves the texture to the given position on its vertical axis. y = -230
    orientation top-left, mid-left, bottom-left, top-centered, mid-centered, bottom-centered, top-right, mid-right, bottom-right No Aligns the texture by the given value. orientation = mid-centered
    width The texture width No The width of your texture. This can be any value, but stretching a small texture too much makes it blurred. width = 100
    height The texture height No The height of your texture. This can be any value, but stretching a small texture too much makes it blurred. height = 100

    addwebtexture

    Add an web image to a menu by its URL.

    Variable Assignable values(s) Mandatory Description Examples
    url The image url Yes The url, starting with HTTP/HTTPS, to the image. Supported images types are JPG/JPEG and PNG. url = https://mywebsite.com/image.jpg
    x The horizontal image position No Moves the texture to the given position on its horizontal axis. x = 20
    y The vertial image position No Moves the texture to the given position on its vertical axis. y = -100
    orientation top-left, mid-left, bottom-left, top-centered, mid-centered, bottom-centered, top-right, mid-right, bottom-right No Aligns the texture by the given orientation. orientation = top-left
    width The image width No The width of your texture. This can be any value, but stretching a small texture too much makes it blurred. width = 150
    height The image height No The height of your texture. This can be any value, but stretching a small texture too much makes it blurred. height = 30

    addshape

    Add a basic shape to your menu.

    Variable Assignable values(s) Mandatory Description Examples
    shape rectangle, Yes The shape type. There’s currently only the rectangle shape type. More will be added soon. shape = rectangle
    color The shape HEX RGBA color Yes The HEX color of your shape. This supports opacity (RGBA)! color = #ffffff30
    x The horizontal position No Moves the shape to the given position on its horizontal axis. x = 20
    y The vertial position No Moves the shape to the given position on its vertical axis. y = -100
    orientation top-left, mid-left, bottom-left, top-centered, mid-centered, bottom-centered, top-right, mid-right, bottom-right No Aligns the shape by the given orientation. orientation = top-left
    width The width No The width of your shape. width = 150
    height The height No The height of your shape. height = 30

    addanimation

    Add an animation to a menu.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    name The animation name Yes The name of your animation you choose in its properties. name = rikka_finger_spin
    x The horizontal animation position No Moves the animation to the given position on its horizontal axis. This will not override its animation properties. x = -60
    y The vertical animation position No Moves the animation to the given position on its vertical axis. This will not override its animation properties. y = -60
    orientation top-left, mid-left, bottom-left, top-centered, mid-centered, bottom-centered, top-right, mid-right, bottom-right No Aligns the animation by the given value. This will not override its animation properties. orientation = top-right
    width The animation width No The width of your animation. This can be any value, but stretching a small animation too much makes it blurred. This will not override its animation properties. width = 50
    height The animation height No The height of your animation. This can be any value, but stretching a small animation too much makes it blurred. This will not override its animation properties. height = 50

    addslideshow

    Add a [slideshow](./Slideshows] to your menu.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    name The slideshow name Yes The name you gave your slideshow in its properties file. name = memes_of_the_world
    x The horizontal slideshow position No Moves the slideshow to the given position on its horizontal axis. This will not override its slideshow properties. x = 60
    y The vertical slideshow position No Moves the slideshow to the given position on its vertical axis. This will not override its slideshow properties. y = 40
    orientation top-left, mid-left, bottom-left, top-centered, mid-centered, bottom-centered, top-right, mid-right, bottom-right No Aligns the slideshow by the given value. This will not override its slideshow properties. orientation = top-right
    width The slideshow width No The width of your slideshow. This can be any value, but stretching a small slideshow too much makes it blurred. This will not override its slideshow properties. width = 50
    height The slideshow height No The height of your slideshow. This can be any value, but stretching a small slideshow too much makes it blurred. This will not override its slideshow properties. height = 50

    setscale

    Force the menu to load with a specific GUI scale.
    This action is currently not supported by all menus in MC 1.12.X.

    Variable Assignable value(s) Mandatory Description Examples
    scale GUI scale Yes The scale to load the menu with. The default scale values for minecraft are 1 for small, 2 for normal and 3 for large. scale = 1

    Apply customizations without restarting the game

    All changes made to customization files can be applied without restarting the game!

    You only need to click on the Reload button and all changes you made to your customization files will be loaded.

    Источник

    Читайте также:  Не работает gps 4pda
  • Оцените статью