Ore excavation не работает

Excavation not working #12

Comments

Darkmift commented May 16, 2018

latest continuum release:

I cannot get excavation to work right.
If i try to vein mine ore/dirt/stone.
trees don’t work either

The text was updated successfully, but these errors were encountered:

Darkmift commented May 16, 2018

I tried with excavate modifier applied to tools.
tried regular hit and holding grave.
excavate not applied

016Nojr commented May 16, 2018

Ore Excavation is set to be always active, and will only work on ores when the excavate modifier is applied or the correct enchantment (Not sure what it’s called) is applied.

Darkmift commented May 16, 2018

I fail to see why you would deny the user the ability to play as they wish by disabling the mod config settings.

Читайте также:  Как настроить руль dialog gw 13vr

016Nojr commented May 16, 2018

The mod config settings hasnt been disabled, if you really want to change it you can change it in your config either in game under the «Mod Options» button or in the instance folder \config\oreexcavation.cfg

aaronhowser1 commented May 16, 2018 •

Disable the Invert Block Blacklist button, then remove all the blocks from the blacklist. I just did this in a test world and it worked, using 1.0.1 of the pack.

You may also want to change the mode option so it doesn’t do it every time you mine a block.

016Nojr commented May 16, 2018

Nobody can «disable» configs from being changed.

Darkmift commented May 16, 2018

I stand corrected,
@aaronhowser1 solution did the desired result.

You can’t perform that action at this time.

You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session.

Источник

Мод Ore Excavation 1.16.5/1.15.2 (Быстрая добыча руд)

Мод Ore Exavation на Майнкрафт 1.16.5/1.15.2 добавит такой инструмент, который позволит вам мгновенно выкапывать все скопленные руды и вырубать целые леса за несколько ударов за мгновение. Мод можно настроить с помощью файла в папке с модом. Теперь за несколько секунд можно вырубать большую лесную местность используя всего лишь новый инструмент. Вкратце это мод на полезный инструмент для Майнкрафт на ПК.

Клавиши управления

она же `, она же Ё) — без нажатой клавиши мод не работает.

Если зайти в настройки Майнкрафта, можно поменять клавиши на любые другие.

Как установить мод

  • Cкачайте и установите Minecraft Forge
  • Нажмите клавиши WIN+R ( Кнопка «WIN» обычно между «ALT» и «CTR» )
  • В окне введите %appdata%
  • Перейдите в папку .minecraft/mods ( Если папки mods нет, то создайте )
  • Переместите скачанный мод ( .zip/.jar ) в папку mods

    Для 1.15.1 oreexcavation_1_15_1_1_7_146.jar [ 183.69 Kb 142 20 декабря 2019]

    Источник

    Добыча скопления руд и дерева — Ore Excavation [1.16.5] [1.15.2] [1.14.4] [1.12.2] [1.11.2] [1.7.10]

    Мод Ore Excavation — ломай скопления руд сломав один блок, после установки данного мода вы сможете добывать соединенные руды и дерево сломав всего один блок.
    Крайне полезный мод который сэкономит уйму времени при добыче ресурсов, хотя мод убивает реалистичность, но теперь вы будете разрушать сразу несколько блоков руды которые соединены в одно скопление (вены руд), так же будет работать и с деревом.

    Мод особенно актуален если установить мод на генерацию скоплений руд в одном месте, тогда вы добудете сразу очень больше количество ресурсов.

    Клавиши управления мода:
    Стандартно мод работает только если вы зажимаете клавишу Ё, так же нажав на V вы можете менять радиус срабатывания.

    2, default: 0]
    I:Mode=0
    Замените 0 на 2, или на 1 если хотите что бы функция срабатывали на нажатии Shift, сохраните.

    Как установить мод добычу руд сразу в майнкрафт?

    1) Установите Forge для майнкрафт.
    2) Скачайте файл мода.
    3) Скопируйте файл в C:/Users/ИМЯ_ПОЛЬЗОВАТЕЛЯ/AppData/Roaming/.minecraft/mods
    4) Крафты новых вещей вы можете увидеть прямо в игре при помощи JEI или NEI
    5) Запускайте в лаунчере версию майнкрафта с припиской Forge.
    Подробная инструкция по установке модов в майнкрафт.

    Источник

    [Мод] Ore Excavation Minecraft

    Ore Excavation – экспериментальная модификация (mod), вносящая глобальные перемены в способ добычи руды, дерева и сторонних ресурсов в Minecraft. Вместо привычного долгого закликивания каждого блока для добычи ресурсов, разработчики предлагают сократить количество рутинных действий, воспользовавшись новой системой взаимодействия с миром вокруг. В Ore Excavation достаточно единожды кликнуть по железной руде, дереву или углю и вся жила мгновенно растворится в воздухе и выдаст все накопленные награды. Переработанная система заметно экономит время и разрешает меньше беспокоиться о состоянии кирки и реже возвращаться на поверхность земли из-за поднадоевшей рутины.

    Особенности Ore Excavation:

      Добыча руды в жилах за считанные секунды; Ускоренная вырубка леса из-за обновленной механики добычи древесины; Наличие встроенного конфигуратора, разрешающего редактировать параметры модификации, составлять черные и белые списки с ресурсами и инструментами, контролировать расстояние действия «разрушительной силы» из Ore Excavation, добавлять поддержку сторонних ресурсов; Доступ к поверхностной кастомизации некоторых блоков, встречающихся под землей; Выбор способа компоновки выпадающей руды или дерева.

    Реализация

    Мод комплексно перерабатывает механику добычи руды в Minecraft. Вместо методичного простукивания каждого блока, содержащего руду, в Ore Excavation предусмотрена система разрушения всей жилы сразу после нанесения удара киркой. По схожему сценарию вырубается лес (деревья рассыпаются, в воздухе болтается листва, а на земле – добытая древесина), а вместе с тем сторонние ресурсы, добавленные в песочницы в качестве дополнительного и неофициального контента.

    Способы воздействия на мир вокруг редактируются и настраиваются в файле config, доступном вместе с модификацией. Кроме той же руды после настройки появится шанс молниеносно разрушать даже блоки, содержащие алмазы. Дополнительно предусмотрена настройка дальности радиуса разрушения и выбора способа компоновки выпадающих из блоков ресурсов.

    Как добавить модификацию в Minecraft

    Ore Excavation работает на основе библиотеки Forge, добавляемой в Майнкрафт через специальный дистрибутив. Достаточно выбрать «клиентскую» версию песочницы в интерфейсе, согласиться с правилами и требованиями и дождаться распаковки недостающих файлов. После необходимо скачать модификацию и перенести в каталог .minecraft\mods. Последний шаг – запуск Minecraft с версией Forge, выбранной в лаунчере.

    Источник

    Подпишитесь, чтобы загрузить
    [1.4 Alpha] Ore Excavator — The 1.4 Successor to Vein Miner

    Built for 1.4 Alpha version of tModLoader.

    Welcome to Ore Excavator! — Last Updated 10/10/2021

    Ore Excavator has become the offical 1.4 port of VeinMiner, with VeinMiner being discontinued, and merged into Ore Excavator with permission.

    Just like with Minecraft’s Ore Excavator, Ore Excavator aims to improve, expand, and adapt with the future of the modding community for the ultimate quality of life experience. Ore Excavator allows you to effortlessly mine groups of ores, walls, and perform many other tile manipulation features effortlessly at once, with plenty more to come before 1.0!

    Credit to NanobotZ for the base code and the original concept!

    FEATURES:
    — Mine adjacent tiles/walls from a single block
    — Vein-swap adjacent tiles/walls from a single block
    — Configurable whitelist with block picker controls in-game
    — Fully configurable client controls and keybindings
    — Fully configurable client settings to tailor to dynamic performance needs
    — Fully threaded support
    — Autoswing enabled
    — Progression friendly
    — Powerful server management configurations
    — Full multiplayer support
    — Full modded support

    . THIS IS AN ALPHA VERSION .
    This is intended for early access users wishing to play on 1.4, and is likely to be broken several times!

    I will do my best to ensure that the mod stays for compatible and issue updates as needed, especially for multiplayer.

    Due to the nature of the mod, bugs involving deleting massive amounts of blocks, walls, and similar issues are to be expected.
    Please report any issues -no matter how small- to the Steam workshop page, or reach out to me on the tModloader Discord (@CrazyContraption#0666)

    PLEASE REPORT ANY ISSUES, EVEN IF YOU THINK IT MAY ALREADY BE REPORTED!!
    It helps us deduce how common the issue is, and to better gather data on who, and how it happens.

    We’re also open to suggestions and feedback!

    Q:»Is this VeinMiner for 1.4?»
    A:Technically, yes it is! I have been given permission and the original source code to adapt and expand the mod for Terraria 1.4.

    Q:»Why is the name different?»
    A:The original author and I have agreed that 1.3 Terraria and earlier will be known for VeinMiner, and Ore Excavator will earn its name in 1.4, building off of the existing community and support.

    Q:»Is this mod open source?»
    A:At this time, due to the mix of licensed code and the daily reworks, we’ve decided to keep the mod and its content private. However, in the future we plan to open source it once we feel the mod is complete, and we want the community to take over keeping it alive!

    Q:»What’s happening to VeinMiner?»
    A:Nothing! 1.3 VeinMiner will remain as it always was, and we’re simply upgrading it, and renaming it for 1.4 Terraria. The old name is still reserved however.

    Q:»How do I use the mod?»
    A:By default, holding tilde ( ` ) with any pick/hammer will excavate the corresponding elements they target. Additional settings and keybinds are available in the mod’s configurations, take a peek!

    Q:»Does this work in multiplayer?»
    A:Yes! Yes! Yes! This is a huge priority for us, and we plan on implementing a full permissions system and expanding on the original multiplayer complexity of VeinMiner.

    Q:»Does this work with modded content?»
    A:Yes! But also no. we don’t know. Every mod is different and unique, however most modded tiles, tools, and walls should work seamlessly without issue! Please let us know if you encounter any major issues, and we’ll be sure to add some failsafes to include them forcefully!

    Q:»Do you use any IL edits?»
    A:Yes! As of v0.5.2, IL was learned and implemented to better increase the efficiency, and reliability of the mod.

    ROADMAP (Order of Priority)

    1 — Chain Planting — UP NEXT
    2 — Chain Painting — UP NEXT
    3 — Highlight Blocks/Walls That Will be Excavated Before Excavation
    4 — Excavation Consumes Mana Toggle (for balanced play)
    5 — Excavation Restricted to New Modifiers Toggle (for balanced play)
    6 — Translations

    0.6.0
    NOTE: CHECK YOUR CONFIGS! This update changed A LOT!
    * We’ve moved from ID whitelists to internal names instead. This means we’re also sporting full mod support!
    * Changed whitelists from server-side to client-side. You can now have personal whitelists!
    * Changed block limits from server-side to client-side as well.
    * Refactored the default whitelists. Goodbye living logs. Sorry Chippy!
    * Completely revamped multiplayer, so we shouldn’t have any more crashes. like ever.
    * Added multiple server BLACKLISTS to determine tiles that should not be allowed for client whitelisting, mainly used for Dirt/Stone/other basics.
    * Added server toggles for blacklists, in case people find them annoying.
    * Added some failsafes/warnings to chat to better protect players, and their worlds from harm. Information is key!
    * Added an ore dictionary that should auto-detect and whitelist modded ores.
    * Added config saving! When you whitelist something, it now actually saves. Ooops.
    * Added a server configuration to cap how many tiles the client is allowed to set their limit to, this takes priority.
    * Added some hooks for future item features

    ! ;P
    * Fixed some of the teleportation hooks. Wall drops are still broken, sorry!
    * Fixed wall excavations. Someone hurt worldgen badly. I hurt them back.

    0.5.2
    * Identified an issue with TML where configs couldn’t have whitelist IDs manually added above id 100. Thanks «Dinkle» for this report!
    * Fixed an issue where infinite recursion could take place if there was a chest or similar element was blocking tile deaths.
    * Fixed some issues with gravity-enabled tiles such as sand. Still work to be done here, but they should clear areas closer to expectations.
    * Changed the default block limits from 600 to 1000. We think the mod can handle it!
    * Changed some other configs to better serve fresh installs with what we feel are appropriate settings.
    * FIXED THE FATAL RANDOM CRASH/FREEZE! Huge thanks to all those who gave us reports, and were patient while we learned IL to issue the fix!

    0.5.1
    * Hotfix to worldgen error when creating new worlds. Thanks «thegreatbendinie» for this report!

    0.5.0
    * Completely revamped all the algorithms yet again, this time things are here to stay!
    * Excavations are no longer exclusive. You can now start multiple excavations at the same time, and they will interact together as one would expect.
    * Multiplayer has been completely reworked from the ground up to greatly reduce packet loads. We now send 1-2 packets for every excavation, as opposed to our original 1 for every tile!
    * Multiplayer may see some issues like desync between blocks broken this update, however it should be stable with only cosmetic issues.
    * We also added syncing quick-whitelist changes to the server, don’t know why we missed that important feature!
    * Fixes to veinswaps on servers to no longer produce random blocks.
    * Fixes to various issues with quick whitelisting.
    * Fixes to hammers to make them nearly identical to tile excavations. If one breaks, they both break, which ironically makes it more reliable.
    * Removed the separate option to enable hotkeys vs. right clicking. They’re now rolled into just the keybinds. Just set it to Mouse2 in the controls for the old behaviour.
    * We basically fixed a lot of things. Might as well be a whole new mod. IF YOU NOTICE ANY ISSUES, PLEASE REPORT THEM!

    . See all previous updates on the Steam Workshop page!

    Источник

  • Оцените статью